Az idei tavaszünnep idején Kínában körülbelül 308 millióan utaztak, a turisztikai bevételek elérték a 375,8 milliárd jüant, ami 23,1%-os növekedés az előző évhez képest. A tavaszünnep idején a kínai mozik bevétele 6,758 milliárd jüan volt, ez 11,89%-os növekedés. Ezek az adatok jó kezdetet teremtenek a kínai gazdaság számára.
A nyúl évének tavaszünnepe volt az első, miután Peking igazított járványmegelőzési politikáján. Az adatok virágzó kínai fogyasztásról tanúskodnak. Az American Consumer News and Business honlapján január 27-én számoltak be arról, hogy „mivel sok kínai látogatott el idegenforgalmi látványosságokhoz, tűzijátékot néztek, éttermekbe és szállodákba mentek, a korábban visszaesett fogyasztás egyszerre felszabadult.”

A fogyasztás Kína gazdaságának elhanyagolhatatlan hajtóereje. Kína különböző részein számos intézkedést hoztak a fogyasztás ösztönzésére, például járulékot adtak a fogyasztóknak, illetve vásárfesztivált rendeztek a fogyasztás ingerlésére. Az idei tavaszünnep valódi „aranyhét” lett.
A belső fogyasztás fellendülése mellett az idei tavaszünnep idején sok kínai turista utazott külföldre is. Becslések szerint tavalyhoz képest 640%-kal nőttek a kínaiak külföldi utazásai. Több külföldi média utalt arra is, hogy a milliónál is több kínai turista hozzájárul a világban a vendéglátás, a turizmus és az üzleti tevékenységek folyamatos élénküléséhez.
2023. január 29.
(China Media Group)
(x)