Kezdőlap » Hogyan veszítenek teret a külföldi divat- és luxusmárkák a helyi kínai versenytársakkal szemben?
Információk

Hogyan veszítenek teret a külföldi divat- és luxusmárkák a helyi kínai versenytársakkal szemben?

 A kínai divat, ruházati cikkek és luxuscikkek piacán az üzletkötés most nehezebbé vált – különösen, ha külföldi márkáról van szó. A McKinsey legfrissebb jelentése szerint 2021-ben a 20 legnagyobb helyi kínai márka a ruházati piac teljes forgalmának 60 százalékát tette ki, szemben az egy évvel korábbi 54 százalékkal; eközben a külföldi márkák forgalma az előző évi 46 százalékról 40 százalékra esett vissza.

Ugyanez a jelentés megállapította, hogy a megkérdezett kínai fogyasztók 52 százaléka a helyi divatruházati márkákat részesíti előnyben a külföldiekkel szemben. Hasonlóképpen, a kínai válaszadók 42 százaléka mondta, hogy a helyi szépségápolási márkákat választja inkább a külföldi bőrápolási és kozmetikai lehetőségek helyett.

A kínai divat- és luxusmárkák mostanra megelőzik globális riválisaikat, köszönhetően az erős helyi stratégiáknak, amelyek magukban foglalják a fogyasztóknak a közösségi médián keresztül történő elérését a hatalmas követőtáborral rendelkező kínai influenszerekkel.

Mivel Kína urbanizációs rátája a 2010-es 50 százalékról 2030-ra várhatóan 70 százalékra emelkedik, a globális divat- és luxusmárkáknak alkalmazkodniuk kell ahhoz, hogy a nemzet növekvő középosztálybeli népességét, mint potenciális új vásárlókat elérjék. A McKinsey összefoglalója szerint a középosztály növekvő jövedelme azt jelenti, hogy a fogyasztók nagyobb szegmense rendelkezik majd megfelelő jövedelemmel.

A külföldi márkáknak jobb módokat kell találniuk arra, hogy a kínai többcsatornás e-kereskedelmi és közösségi médiaplatformokon keresztül kapcsolatba lépjenek a fogyasztókkal.

A jelentés azt is megjegyzi, hogy a helyi kínai márkák további előnyökre tettek szert azáltal, hogy okos és ésszerűsített működési modelleket, valamint okosabb ellátási lánc menedzsmentet vezettek be. A külföldi márkák ezt a termékfejlesztés és csomagolás lokalizálásával vizsgálhatják, hogy jobban „tükrözzék a helyi ízlést és trendeket”, valamint felgyorsítsák a kínai termékfejlesztésüket és D2C (direct-to-consumer) képességeiket.

Erre a megközelítésre példa a L’Oréal legújabb intelligens műveleti központja Szucsouban, ahol a szépségipari óriás várhatóan az idei év negyedik negyedévére helyezi üzembe legújabb intelligens központját. A központ a raktározást és a csomagolást fogja kezelni, hogy felgyorsítsa a helyi ellátási lánc folyamatát.

Hasonlóképpen, a Procter & Gamble amerikai vállalat az év elején bejelentette, hogy Európából Guangdongba helyezi át ellátási lánc központját. A lépés tovább racionalizálja a konglomerátum kínai tevékenységét, és az új létesítmény egyben a legnagyobb termelési bázisává is válik.

A kínai járvány utáni újranyitás közepette a külföldi márkáknak át kell gondolniuk az üzleti modelljüket és stratégiájukat, ha továbbra is vezető szerepet szeretnének betölteni a kínai piacon.

2023. Április 19.

(JingDaily)

Időjárás

Budapest Időjárás

Kövessen minket Facebookon!

Facebook Pagelike Widget

A Sárkány éve | Zodiákus bélyegkisív-kibocsátás – 2024

IV. Holdsütikészítő Workshop és kínai kulturális nap

Kínai írásjelek és civilizáció kiállítás

„A MI PETŐFINK – Kínai-magyar verses párbeszéd”

Hogy hangzik ugyanaz a vers kínai és magyar nyelven?

Kínai-magyar párbeszéd (II.) – a China Media Group tanácskozása

III. Magyarországi Holdsüti készítő Workshop

Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Iskola

A centrumban Kína – Kusai Sándor nagykövet, egyetemi oktató

Kőbányai kínaiak – gazdasági kapcsolatok

A Nyúl éve zodiákus bélyeg – közös bélyegkisív-kibocsátás | 2023

Valutaváltó

Naptár

2023. április
h K s c p s v
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930