A kínai május elsejei ünnepen új turisztikai rekordot értek el, még jegyet is nehéz volt venni – fogalmazott egy külföldi média a nemrég véget ért májusi munka ünnepével kapcsolatban. „Be kell állítani az ébresztőórát a vonatjegy-vásárláshoz. Ez nagyon biztató jel” – írta meg a The Wall Street Journal egy sanghaji lakost idézve.
Hivatalos adatok szerint az idei májusi munka ünnepének idején összesen 274 millió belföldi utazást tettek a kínaiak, ami 70,8%-os növekedés tavalyhoz képest, az idegenforgalom 148 milliárd jüan bevételt hozott. A turisztikai platformokon a hotelfoglalási volumen tízszerese volt 2019 azonos időszakáénak.
A külföldi utazások száma is 18-szorosára nőtt a tavalyi azonos időszakhoz képest. Thaiföld, a Maldív-szigetek és az Egyesült Arab Emírségek voltak a legnépszerűbb úti célok. Egy egyesült arab emírségekbeli turisztikai hivatal tisztviselője szerint a kínai turisták visszatérése előmozdítja országuk gazdasági fellendülését.
A vendéglátóipar is az elmúlt évek legforgalmasabb munka ünnepét regisztrálta. Chengduban néhány hotpot-étteremnél akár 1000 vendégcsoport is várt a kiszolgálásra. A munka ünnepének idején a filmjegyek eladásából származó bevételek meghaladták az 1,5 milliárd jüant, ami a harmadik legnagyobb munka ünnepi bevétel.
Az ünnepi gazdaság fontos ablak a kínai gazdaság megértéséhez. A májusi ünnep számos mutatója meghaladta a várakozásokat, ami azt bizonyítja, hogy a kínai fogyasztói piac új növekedési lendületet kapott.
A változatos nemzetközi helyzetben a világgazdaság jelenleg keresletcsökkenéssel és a fő gazdaságok monetáris politikájának szigorításával néz szembe. Az erős kínai belföldi kereslet azonban erősíti a világgazdaságot. Az IMF által közzétett Ázsia és a csendes-óceáni térség gazdasági előrejelzése szerint e területen Kína adja a legnagyobb hozzájárulást a világgazdaságnak. A Goldman Sachs becslése szerint 2023 végére a kínai belföldi kereslet teljes fellendülése 1%-kal járulhat hozzá a globális GDP növekedéséhez.
2023. május 5.
(China Media Group)
(x)