A 2022-ben bekövetkezett megtorpanás után a kínai luxus és fogyasztási cikkek ágazata a fellendülés korai jeleit mutatja- írja az Insider.
A luxus és a csúcskategóriás fogyasztás tekintetében „elég erős fellendülést látunk” – mondta a Bank of America vezető kínai részvénystratégája, Winnie Wu a CNBC-nek kedden.
Kína fontos luxusfogyasztó. Egy 2020 februárjában közzétett jelentésében a Bain & Co. tanácsadó cég azt állította, hogy a kínai fogyasztók várhatóan 2025-re a globális luxuspiac közel felét – azaz 46%-át – teszik majd ki, szemben a 2019-es 35%-kal.
A COVID-19 évek óta tartó lezárások miatt azonban a Nikkei szerint a kínai személyes luxusértékesítés 2022-ben éves szinten 10%-kal 425 milliárd jüanra, azaz 5,2 milliárd dollárra esett vissza. Ezzel véget ért egy ötéves exponenciális növekedési sorozat, a Bain & Co. február 7-én közzétett külön jelentése szerint.
A Nikkei februári jelentése szerint 2022-ben még a kínai bevásárlóközpontok forgalma is 30-35%-kal csökkent.
Wu megjegyzései azonban visszhangozzák a Bain & Co. pozitív kilátásait a kínai luxuspiacra vonatkozóan.
„A luxusfogyasztás a Covid enyhülésével, a bevásárlóközpontok forgalmának javulásával és a fogyasztói hangulat helyreállásával kezd visszatérni. Arra számítunk, hogy valamikor 2023 első és második fele között elérjük a 2021-es értékesítési szintet” – mondta Weiwei Xing, a Bain & Company hongkongi partnere a tanácsadó cég februári jelentésében.
A luxuspiacra vonatkozó derűs előrejelzés nem terjed ki a kínai gazdaság többi részére.
A kínai fogyasztói árindex (China’s Consumer Price Index- CPI) – a fogyasztók által fizetett árak havi változása – márciusi adatai borúsak voltak.
Az index éves szinten mindössze 0,7%-kal emelkedett, ami 2021 szeptembere óta a leglassabb ütem, és gyengébb a 2022 márciusában tapasztalt 1,5%-os növekedésnél – derül ki a Kínai Nemzeti Statisztikai Hivatal kedden közzétett adataiból. A havi CPI-növekedés is elmaradt egy Bloomberg cikkben megkérdezett elemzők által prognosztizált 1%-os növekedési várakozásoktól.
Ez lehet az oka annak, hogy Wu a CNBC-nek azt nyilatkozta, hogy a kínai fogyasztói szektorban még nem látszik erős fellendülés.
„Eddig vegyes jeleket látunk. A kiskereskedelmi forgalom nem elég jó” – mondta.
2023. Április 17.