Kezdőlap » A kínai luxuspiac lassú, de biztos fellendülése
Információk

A kínai luxuspiac lassú, de biztos fellendülése

A 2022-ben bekövetkezett megtorpanás után a kínai luxus és fogyasztási cikkek ágazata a fellendülés korai jeleit mutatja- írja az Insider.

A luxus és a csúcskategóriás fogyasztás tekintetében „elég erős fellendülést látunk” – mondta a Bank of America vezető kínai részvénystratégája, Winnie Wu a CNBC-nek kedden.

Kína fontos luxusfogyasztó. Egy 2020 februárjában közzétett jelentésében a Bain & Co. tanácsadó cég azt állította, hogy a kínai fogyasztók várhatóan 2025-re a globális luxuspiac közel felét – azaz 46%-át – teszik majd ki, szemben a 2019-es 35%-kal.

A COVID-19 évek óta tartó lezárások miatt azonban a Nikkei szerint a kínai személyes luxusértékesítés 2022-ben éves szinten 10%-kal 425 milliárd jüanra, azaz 5,2 milliárd dollárra esett vissza. Ezzel véget ért egy ötéves exponenciális növekedési sorozat, a Bain & Co. február 7-én közzétett külön jelentése szerint.

A Nikkei februári jelentése szerint 2022-ben még a kínai bevásárlóközpontok forgalma is 30-35%-kal csökkent.

Wu megjegyzései azonban visszhangozzák a Bain & Co. pozitív kilátásait a kínai luxuspiacra vonatkozóan.

„A luxusfogyasztás a Covid enyhülésével, a bevásárlóközpontok forgalmának javulásával és a fogyasztói hangulat helyreállásával kezd visszatérni. Arra számítunk, hogy valamikor 2023 első és második fele között elérjük a 2021-es értékesítési szintet” – mondta Weiwei Xing, a Bain & Company hongkongi partnere a tanácsadó cég februári jelentésében.

A luxuspiacra vonatkozó derűs előrejelzés nem terjed ki a kínai gazdaság többi részére.

A kínai fogyasztói árindex (China’s Consumer Price Index- CPI) – a fogyasztók által fizetett árak havi változása – márciusi adatai borúsak voltak.

Az index éves szinten mindössze 0,7%-kal emelkedett, ami 2021 szeptembere óta a leglassabb ütem, és gyengébb a 2022 márciusában tapasztalt 1,5%-os növekedésnél – derül ki a Kínai Nemzeti Statisztikai Hivatal kedden közzétett adataiból. A havi CPI-növekedés is elmaradt egy Bloomberg cikkben megkérdezett elemzők által prognosztizált 1%-os növekedési várakozásoktól.

Ez lehet az oka annak, hogy Wu a CNBC-nek azt nyilatkozta, hogy a kínai fogyasztói szektorban még nem látszik erős fellendülés.

„Eddig vegyes jeleket látunk. A kiskereskedelmi forgalom nem elég jó” – mondta.

2023. Április 17.

Kövessen minket Facebookon!

Facebook Pagelike Widget

A Sárkány éve | Zodiákus bélyegkisív-kibocsátás – 2024

IV. Holdsütikészítő Workshop és kínai kulturális nap

Kínai írásjelek és civilizáció kiállítás

„A MI PETŐFINK – Kínai-magyar verses párbeszéd”

Hogy hangzik ugyanaz a vers kínai és magyar nyelven?

Kínai-magyar párbeszéd (II.) – a China Media Group tanácskozása

III. Magyarországi Holdsüti készítő Workshop

Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Iskola

A centrumban Kína – Kusai Sándor nagykövet, egyetemi oktató

Kőbányai kínaiak – gazdasági kapcsolatok

A Nyúl éve zodiákus bélyeg – közös bélyegkisív-kibocsátás | 2023

Valutaváltó

Naptár

2023. április
h K s c p s v
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930