2022 végén Kínában 2,312 millió 5G-bázisállomás működött, a mobilinternetet használók száma pedig elérte az 1,845 milliárdot – derült ki a kínai Nemzeti Internet Információs Iroda által május 23-án kiadott Digitális Kína fejlesztési beszámolóból (2022).
A beszámoló szerint 2022 végén Kínában az 5G-felhasználók száma elérte az 561 milliót, ez a világ összes 5G-felhasználójának 60%-át jelenti. Országszerte 110 város érte el a gigabites sebességű városépítési szabványt, a gigabites optikai hálózat pedig több mint 500 millió háztartásba jut el.
A beszámoló szerint 2022-ben Kína adatforgalma elérte a 8,1 ZB-t, ami 22,7%-os éves növekedést jelent, és az egész világ adatforgalmának 10,5%-át teszi ki, amivel az ország a világon a második helyet foglalta el. Ezen kívül a Nemzeti Integrált Kormányzati Adatmegosztó Központ 15 000 kategóriában adott ki adatokat, amelyek összesen több mint 500 milliárd megosztáskérést számláltak.
A beszámoló rámutat arra is, hogy 2022-ben Kína digitális gazdaságának léptéke elérte az 50,2 billió jüant, ez 10,3%-os növekedés az előző évhez képest, és a GDP 41,5%-át tette ki, amivel az ország a világon a második helyen áll az összvolumen tekintetében. A digitális ipar mérete folyamatosan nőtt, az elektronikus információs gyártási ipar forgalma 15,4 billió jüan volt, ami 5,5%-os növekedés. A szoftverüzletág bevétele elérte a 10,81 billió jüant, ez 11,2%-os éves növekedés. Az ipari internet értéke meghaladta az 1,2 billió jüant, ami 15,5%-os éves emelkedés.

A beszámolóból kiderült, hogy a digitális technológia és a reálgazdaság integrációja tovább fejlődött. A mezőgazdaság digitalizációja felgyorsult és a teljes ipari láncra kiterjedt, a mezőgazdasági termelés informatizálódási aránya meghaladta a 25%-ot. Az ország ipari vállalkozásai tekintetében a kulcsfontosságú folyamatok numerikus vezérlési aránya, valamint a digitális kutatási, fejlesztési és tervezési eszközök elterjedtsége 58,6%-ra, illetve 77,0%-ra nőtt. A kínai online kiskereskedelmi forgalom elérte a 13,79 billió jüant, amiből a fizikai termékek online kiskereskedelmi értékesítése a teljes kiskereskedelmi forgalom 27,2%-át tette ki.
2023. május 24.
(China Media Group)
(x)