Hegyeken és óceánokon át.
A mai világban soha nem adhatjuk fel újabb és újabb kapcsolatok építését. Utakat építünk a hófedte fennsíkon és kábeleket fektetünk a mély kék tenger alatt. Az emberi kapcsolatok határait újra és újra áttörtük.
Ugyanakkor a mai világban vannak még töréspontok. Rengeteg helyen hiányoznak utak, vasutak és villamosenergia, ami óriási akadályt jelent a fejlődés útján. Hogyan tudjuk áttörni ezeket az akadályokat, hogy a világot a kiegyensúlyozott fejlődés útjára állítsuk?
Hszi Csin-ping
A jó minőségű, fenntartható, kockázatmentes és megfizethető infrastrukturális létesítmények építésében minden ország kihasználhatja az előnyeit, részt vehet a globális ellátási láncban, az ipari láncban és az értékláncban az interaktív fejlesztés megvalósítása érdekében.
E kívánság jegyében az infrastruktúrák összekapcsolásának tervezetét tartalmazó koncepcióból valóság lett.
Az elmúlt tíz évben az összekapcsolódást akadályozó kihívásokkal szemben a kínai építők a helyi építőkkel együtt eltávolították a sziklákat az útból, és a lehetetlent lehetségessé tették.
Rashid Alimov – a Sanghaji Együttműködési Szervezet egykori főtitkára
Az Övezet és Út kezdeményezésnek köszönhetően megvalósítottuk a közlekedés összekapcsolását, ami nagymértékben emelte a 70 milliós közép-ázsiai lakosság életszínvonalát.
A kenyai Mombasa-Nairobi vasút ismét felélénkítette az ezeréves Mombasa-kikötőt. A vasútnak köszönhetően a Mombasa-kikötő tengeri csomóponttá vált. A Mombasa-Nairobi vasút mentén mind több fény tűnik fel, a térség gazdasági vitalitása erősödik. Ez a jelentős közlekedési artéria 2%-kal növelte Kenya GDP-jét.
Az elmúlt 10 évben a 2 milliárdos népességgel rendelkező Kína-ASEAN piac is aktívabbá vált. Az ASEAN-országokat összekötő vasúthálózat tovább bővül.
Thongloun Sisoulith – a Laoszi Népi Demokratikus Köztársaság elnöke
Úgy gondolom, hogy a kínai-laoszi vasútvonal nem fog megállni Laoszban, a jövőben a többi ASEAN-országba is eljut.
Miután Hszi Csin-ping 10 évvel ezelőtt előterjesztette az Övezet és Út kezdeményezést, az átfogó és integrált infrastrukturális létesítmények összekapcsolnak minket, a hálózat alapvetően kialakult.
A „légi selyemút” is egyre kiterjedtebbé válik: Kína az Övezet és Út mentén fekvő 104 országgal írt alá légi szállítási megállapodást, köztük 57 országba indul közvetlen járat. A „tengeri selyemút” 43 ország 117 kikötőjéhez vezet, a globális kereskedelmi hálózat fontos része.
Ez az összekapcsolt világ egy jobb jövőt vázol fel.
(China Media Group)
2023. október 14.
(x)