Sheng Qiuping kínai kereskedelmi miniszterhelyettes az Államtanács Tájékoztatási Hivatalának február 6-i sajtótájékoztatóján elmondta, hogy 2023-ban a Kereskedelmi Minisztérium az illetékes minisztériumokkal együtt egy sor tevékenységet szervezett a fogyasztásélénkítés éve alkalmából, továbbá politikákat és intézkedéseket vezetett be a gépjárművek és háztartási cikkek fogyasztásának előmozdítása érdekében, ezáltal ösztönözve a fogyasztás folyamatos fellendülését.

A kiskereskedelmi forgalom teljes összege az év során 47,1 billió jüan volt, ami 7,2%-os növekedést jelent, és a fogyasztás hozzájárulási aránya a gazdasági növekedéshez elérte a 82,5%-ot, alapvető szerepe pedig folyamatosan növekszik. A szolgáltatások kiskereskedelmi forgalma 20%-kal nőtt, a vendéglátás bevételei pedig először haladták meg az 5 billió jüant, ami 20,4%-os növekedést jelent.
A Kereskedelmi Minisztérium javította a városi és a vidéki kereskedelmi rendszert és a közlekedési hálózatot, hogy az emberek számára kényelmesebbé tegye a fogyasztást. Ugyanakkor, összhangban a lakosok fogyasztásának új trendjével, fokozza az online fogyasztást, elősegíti a zöld, egészséges és intelligens fogyasztást, és támogatja a különböző típusú új iparágak és új üzleti módok egészséges fejlődését. 2023-ban a nemzeti online kiskereskedelmi értékesítés 15,4 billió jüan volt, és ezzel Kína már 11 egymást követő évben az első helyen áll a világon.
2024. 02. 06.
(Liu Cong – China Media Group)
(x)