Az idei hajnani Fogyasztási Cikkek Expójára több mint 60 országból érkeztek fogyasztási cikkek. Kínán kívül 10 RCEP-tagország – vagyis az átfogó regionális gazdasági partnerségről szóló megállapodást elfogadó ország – vesz részt, hogy az expón keresztül felfedezzék a kínai piacban rejlő további lehetőségeket.
A hajnani szabadkereskedelmi kikötő „zéró vám és alacsony adókulcs” elvek nyújtotta előnyeinek köszönhetően egyre több RCEP-tagországi vállalkozás tervez üzleti tevékenységet folytatni Hajnanban. 2022-ben Hajnan 840 millió jüanos tőkebefektetést vonzott a RCEP-tagországtól, mindemellett 196 új külföldi vállalatot alapítottak. Többségük szingapúri, ausztrál, japán, dél-koreai és thai.
„Tavaly a Thaiföld és Hajnan közötti kereskedelem 92%-kal bővült. Reméljük, hogy az expó révén több thai termék is eljuthat Hajnanba, majd később az egész szárazföldi kínai piacra. Megállapítható, hogy a Fogyasztási Cikkek Expója közelebb hozza az RCEP-tagországok közötti együttműködést” – jelentette ki Chen Liling, Thaiföld guangzhoui főkonzulátusának kereskedelmi konzulja.
2022-ben Hajnan 980 millió amerikai dollár értékű tényleges befektetést hajtott végre az RCEP-tagországokban. A főbb célországok Indonézia, Szingapúr, Vietnam és Malajzia voltak.
A Fogyasztási Cikkek Expóján az RCEP-tagországok jobban megismerhetik a kínai piac nyújtotta újabb lehetőségeket. A kölcsönösen előnyös együttműködés koncepciója az átfogó regionális gazdasági partnerségről szóló megállapodás lényege. A megállapodás 2022. január 1-jei hatályba lépése óta ez a világ legnagyobb szabadkereskedelmi zónája. Mindez kézzelfogható előnyöket szolgáltatott a Kína és az ASEAN-országok közötti gazdasági és kereskedelmi együttműködésben, és lendületet adott a globális gazdaság fejlődésének.
Az RCEP-nek jelenleg 15 tagországa van, magába foglalja Kínát, Japánt, Dél-Koreát, Ausztráliát, Új-Zélandot és a 10 ASEAN-tagországot. Az RCEP a népesség, a gazdasági volumen és a kereskedelmi összvolumen szempontjából nézve a világ összességének 30%-át teszi ki.
2023. április 14.
(China Media Group)
(x)