„Az importexpó lehetőség számunkra az új termékek bemutatására. Az elmúlt öt évben több mint tíz új márkát vezettünk be Kínába, ez a L’Oreal sikerének titka Kínában” – mondta Fei Borui, a L’Oreal észak-ázsiai igazgatója a CMG-nak.
November 5-én megnyílt a 6. Kínai Nemzetközi Importexpó Sanghajban. A 2018-as első importexpótól kezdve az összforgalom közel 350 milliárd dollárt ért el, ami óriási lehetőségeket nyújtott a világ vállalatainak.
Idén a 72 kiállító országból, illetve régióból 64 az Övezet és Út kezdeményezés programjához kapcsolódó országból érkezett. A több mint 3400 globális résztvevő vállalatból több mint 1500 cég kapcsolódik valamilyen formában az Övezet és Út kezdeményezéshez.
Mamani perui kézműves alpaka játékai, babái népszerűek lettek egy korábbi importexpón. Mamani azóta új családi házat épített, autót vásárolt és a faluból mintegy 200 embernek ad munkát. A bangladesi juta kézműves mesterségek az importexpón keresztül bejutottak a kínai piacra. Egy felelős elmondta, hogy az importexpóval és Kína óriási piacával sok család megváltoztathatja a sorsát.
A következő 5 évben a kínai áruk kereskedelme több mint 32 billió dollárt érhet el, a szolgáltatáskereskedelem pedig 5 billió dollár lehet. A Kínai Nemzetközi Importexpó a világ első nemzeti kiállítása, amely csak az importot célozza. A jövőben az importexpó még több lehetőséget szabadíthat fel, és nagyobb platformot nyújt a külföldi vállalatoknak a kínai piacra jutáshoz. Kína óriási piaca pedig a világé is, aminek köszönhetően szorosabb lesz a kapcsolat Kína és a világ között.
2023. 11. 06.
(China Media Group – Wang Yuzhe)
(x)