A Sanghajban megrendezett a 6. Kínai Nemzetközi Importexpón több mint 442 új terméket vagy technológiát mutattak be. Az importexpó jelentős platform lett a globális vállalatoknak az új termékek bemutatkozására.
Idén a Boston Scientific Corporation intragastricus léggömböt hozott Kínába súlykezelésre. Az előző importexpón a társaság több új terméket mutatott be, és mindegyik sikeresen bejutott a kínai piacra. Da Bo, a cég kínai igazgatója a CMG-kommentárnak elmondta, hogy megbíznak ebben a platformban, ezért mindig az importexpót választják új termékeik bemutatására.
Kína lakossága meghaladja az 1,4 milliárdot, közülük több mint 400 millióan közepes jövedelműek. Az óriási kínai piac nemcsak lehetőség a globális vállalatok számára, hanem jelentős platform is, hogy bevezessék új termékeiket és az új technológiákat. A kínai fogyasztók szeretnek innovációs termékeket vásárolni, különösen járműveket és orvoslási eszközöket.
A globális vállalatok számára Kína nemcsak piac, hanem innovációs hely is. Az elmúlt években jelentősen nőtt Kína helyezése a globális innovációs index listáján. A Szellemi Tulajdon Világszervezet által kiadott jelentés szerint idén Kína 12. helyet ért el az innovációs listán, az egyetlen fejlődő ország az első 30 ország közt. Egyre több vállalat hoz létre kutatóközpontot Kínában. A Kärcher német takarítóeszköz-gyártó részt vett mind a hat importexpón, és minden évben itt volt az új termékük világpremiere. Tang Xiaodong, a cég kínai igazgatója elmondta, hogy idén a kínai Szucsou városban építették a cég globális kutatóközpontját, amely a legnagyobb a németországin kívül.
Idén van a kínai reform és nyitás politika elindításának 45. évfordulója, egyben az Övezet és Út elindításának 10. évfordulója is. Az elmúlt tíz évben Kína nyitott piacból innovációs piaccá vált, amivel több hozzájárulást tehet a világgazdaság fejlesztéséhez a következő tíz évben.
2023. 11. 08.
(China Media Group – Wang Yuzhe)
(x)