Kezdőlap » CMG-kommentár: Milyen nyereséget hoz a világnak az új hajtóerő, a szolgáltatáskereskedelem?
Hírek

CMG-kommentár: Milyen nyereséget hoz a világnak az új hajtóerő, a szolgáltatáskereskedelem?

A Qualcomm standján bemutatták a világ első nagy generatív AI-modelljét, amely Android telefonokon is fut; a Philips innovatív orvosi megoldásokkal érkezett, a Tesla pedig az intelligens életmód új élményét hozta el. Ha valaki megkérdezi, hogy mi minden található a Kínában augusztus 2-án megnyílt Nemzetközi Szolgáltatáskereskedelmi Vásáron, a válasz az, hogy a világ legújabb technológiai vívmányai és első kézből származó szolgáltatáskereskedelmi lehetőségek.

A WTO előrejelzése szerint 2040-re a szolgáltatáskereskedelem a világkereskedelem 50%-át teszi majd ki. Nem nehéz tehát megérteni, hogy az idei Nemzetközi Szolgáltatáskereskedelmi Vásár miért vonzott több mint 2400 kiállítót, köztük több mint 500 Fortune 500-as és iparági vezető vállalatot.

A Kínai Kereskedelmi Minisztérium adatai szerint Kína szolgáltatásimportjának és -exportjának volumene 2022-ben közel 6 billió jüan volt, e tekintetben immár kilencedik éve folyamatosan a második helyen áll a világon. A kínai és külföldi kiállítók aktív részvételének az az oka, hogy új lehetőségeket látnak Kína rendkívül nagy piacában és folyamatos ipari korszerűsítésében.

„Távközlési, idegenforgalmi, jogi, szakvizsga- és egyéb szolgáltatási területek nyitásának bővítése”, „magas színvonalú szolgáltatások importjának bővítése”, „tudásintenzív szolgáltatásexport bővítésének ösztönzése” – e Kína által javasolt új intézkedések a kínai piacra jutás még több lehetőségét hozzák a világnak. Elemzők azt jósolják, hogy Kína lakosságának szolgáltatás-fogyasztási kiadásainak aránya a 2022. évi 43,2%-ról 2025-re körülbelül 50%-ra fog nőni, ami körülbelül 10 billió jüan értékű új fogyasztói piacot jelent. Mivel a szolgáltatáskereskedelem a gazdasági növekedés új hajtóereje lett, a szolgáltatáskereskedelmi vásáron több új ehhez kapcsolódó forrás is bemutatkozott.

„Digitalizáció, intelligencia és zöldítés” – ez Hszi Csin-ping kínai államelnöknek a szolgáltatóipar jövőbeli fejlesztésére vonatkozó iránymutatása. Ezek közül a digitális technológia gyarapítja a szolgáltatáskereskedelem lehetőségeit. 2022-ben Kína digitálisan nyújtható szolgáltatási importja és exportja elérte a 2,51 billió jüant. Az idei vásáron a technológiai innováció vezető szerepe is megmutatkozik; a chiptechnológia, a kvantummérés és -vezérlés, a műholdas távérzékelés és a mesterséges intelligencia területén elért új eredményeket is bemutatják.

(Qin Liang – China Media Group)

2023. szeptember 4.

(x)

Időjárás

Budapest Időjárás

Kövessen minket Facebookon!

Facebook Pagelike Widget

A Sárkány éve | Zodiákus bélyegkisív-kibocsátás – 2024

IV. Holdsütikészítő Workshop és kínai kulturális nap

Kínai írásjelek és civilizáció kiállítás

„A MI PETŐFINK – Kínai-magyar verses párbeszéd”

Hogy hangzik ugyanaz a vers kínai és magyar nyelven?

Kínai-magyar párbeszéd (II.) – a China Media Group tanácskozása

III. Magyarországi Holdsüti készítő Workshop

Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Iskola

A centrumban Kína – Kusai Sándor nagykövet, egyetemi oktató

Kőbányai kínaiak – gazdasági kapcsolatok

A Nyúl éve zodiákus bélyeg – közös bélyegkisív-kibocsátás | 2023

Valutaváltó

Naptár

2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930