Kezdőlap » A transznacionális cégek nem mondanak le kínai fogyasztói piacukról
Hírek

A transznacionális cégek nem mondanak le kínai fogyasztói piacukról

A Volkswagen nemrégiben a Németországon kívüli legnagyobb kutatóközpontját hozta létre Kínában. Az Intel, az Amazon és a Starbucks innovációs központokat építettek a dél-kínai Shenzhen városában. „Túl nagy a kínai piac, nem tudják figyelmen kívül hagyni” – írta az SCMP hongkongi hírlap január 9-én. Jelentések szerint „visszapattan” a kínai fogyasztási piac, az így keletkező lehetőségeket pedig árgus szemekkel figyelik a multinacionális cégek.

A hírlap a Bain Capital amerikai tanácsadó cég által kiadott statisztikai adatokat idézve közölte, hogy 2022-ben a világ 200 legnagyobb külföldi cégének Kínában keletkező átlagos bevételei 15%-át tették ki összbevételeiknek.

„Hosszú távon tekintenek a kínai piacra, nem a rövid távú ingadozásokra figyelnek” – írta a Bain Capital.

Alfredo, a The Conference Board amerikai nonprofit agytröszt kínai gazdasági és üzleti kutatóközpontjának vezetője pedig elmondta, hogy a kínai ipari ökoszisztéma nem nyúlt eddig mellé, Kína továbbra is a globális ellátási lánc fontos csomópontja, ezért egyre több CEO dönt a kínai üzlet mellett.

(Wang Yuzhe – China Media Group)

2024. január 10.

(x)

Kövessen minket Facebookon!

Facebook Pagelike Widget

A Sárkány éve | Zodiákus bélyegkisív-kibocsátás – 2024

IV. Holdsütikészítő Workshop és kínai kulturális nap

Kínai írásjelek és civilizáció kiállítás

„A MI PETŐFINK – Kínai-magyar verses párbeszéd”

Hogy hangzik ugyanaz a vers kínai és magyar nyelven?

Kínai-magyar párbeszéd (II.) – a China Media Group tanácskozása

III. Magyarországi Holdsüti készítő Workshop

Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Iskola

A centrumban Kína – Kusai Sándor nagykövet, egyetemi oktató

Kőbányai kínaiak – gazdasági kapcsolatok

A Nyúl éve zodiákus bélyeg – közös bélyegkisív-kibocsátás | 2023

Valutaváltó

Naptár

2024. január
h K s c p s v
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031