A Volkswagen nemrégiben a Németországon kívüli legnagyobb kutatóközpontját hozta létre Kínában. Az Intel, az Amazon és a Starbucks innovációs központokat építettek a dél-kínai Shenzhen városában. „Túl nagy a kínai piac, nem tudják figyelmen kívül hagyni” – írta az SCMP hongkongi hírlap január 9-én. Jelentések szerint „visszapattan” a kínai fogyasztási piac, az így keletkező lehetőségeket pedig árgus szemekkel figyelik a multinacionális cégek.
A hírlap a Bain Capital amerikai tanácsadó cég által kiadott statisztikai adatokat idézve közölte, hogy 2022-ben a világ 200 legnagyobb külföldi cégének Kínában keletkező átlagos bevételei 15%-át tették ki összbevételeiknek.
„Hosszú távon tekintenek a kínai piacra, nem a rövid távú ingadozásokra figyelnek” – írta a Bain Capital.

Alfredo, a The Conference Board amerikai nonprofit agytröszt kínai gazdasági és üzleti kutatóközpontjának vezetője pedig elmondta, hogy a kínai ipari ökoszisztéma nem nyúlt eddig mellé, Kína továbbra is a globális ellátási lánc fontos csomópontja, ezért egyre több CEO dönt a kínai üzlet mellett.
(Wang Yuzhe – China Media Group)
2024. január 10.
(x)