Kezdőlap » Az északkelet-kínai város a Regionális Átfogó Gazdasági Partnerségi Megállapodás (RCEP) keretében indította útnak első tehervonatát Európába
Információk

Az északkelet-kínai város a Regionális Átfogó Gazdasági Partnerségi Megállapodás (RCEP) keretében indította útnak első tehervonatát Európába

A cél, hogy Senjang új átrakodási csomópont legyen azon RCEP-országok számára, melyek vasúton szállítanak Európába. Az új kezdeményezés összeköttetést fog teremteni a Kína–Laosz és a Kína–Európa útvonalak között.

Az RCEP-országokból származó termékekkel megrakodott első vonat március 18-án indult útnak Senjangból. Kínai médiaforrások értesülése alapján az RCEP-országokból egyre nagyobb a kereslet a Kínán keresztül haladó export iránt, ezért van szükség az új csomópontra. A kínai városból szállított áruk főként napi szükségletek, vegyi anyagok és elektronikai termékek. Az exportigények növekedésében leginkább érintett RCEP-országok Japán, Dél-Korea, Laosz és Mianmar (Burma), ezek elsősorban Oroszországgal, Kazahsztánnal, Lengyelországgal és Magyarországgal kereskednek.

Az RCEP-megállapodást 2020-ban tizenöt tagország, többek között Kína, Japán, Dél-Korea, Ausztrália, Új-Zéland, valamint a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetségének (ASEAN) tíz országa hozta létre. A 2022. január 1-jével életbe lépett kezdeményezés az Európai Unióénál is nagyobb területet lefedő országokat érint, ezzel a világ legnagyobb és legnépesebb szabadkereskedelmi megállapodása.

A Senjangba irányuló és onnan induló vasúti áruszállítás fellendítése érdekében március elején elindult a Senjang Kína–Európa Expressz összeállító központ. A 92 ezer négyzetméteren elterülő, új létesítmény évente ezer Kína–Európai tehervonat kezelésére alkalmas. Az első vonat március 4-én indult útnak északi irányban az összeállító központból, hogy a mancsouli terminált érintve lépjen ki Kínából, majd oroszországi céljáig haladjon. A Senjangban összegyűjtött áruk Kínából, Vietnámból, Mianmarból, Japánból, Dél-Koreából és Laoszból érkeztek, a délkelet-ázsiai áruk tengeri és vasúti kombinált fuvarozással jutottak el Senjangba. A kínai Liaoning tartomány szerint a szállítmány ötvenöt TEU (húsz láb, vagyis 6,1 méter hosszú konténernek megfelelő) kapacitást tett ki.

Az úgynevezett Kína vasúti expressz részét képző projektet két hálózatra osztják fel: az egyik északi irányban, Oroszország felé halad, a másik pedig nyugati irányba, Európa felé – utóbbinál a fő célállomások Senjangból Hamburg, Duisburg és Madrid. A szállítmány Európába a lengyel–fehérorosz (belorusz) határon, Malaszewiczénél lép be vasúton. A Senjangból Oroszország felé vezető meglévő útvonalak közül kettő az ország északkeleti részén, Szujfenhónál és Mancsoulinál lép át Oroszországba, egy harmadik pedig az északi Erenhot (Erlian) és a mongóliai Dzamin-Űd közötti határátmenetet érintve, Mongólián keresztül, a transzmongol vasútvonalon vezet – számol be a Rail Freight.

2023. Március 29.

Forrás: Iho.hu

Kövessen minket Facebookon!

Facebook Pagelike Widget

A Sárkány éve | Zodiákus bélyegkisív-kibocsátás – 2024

IV. Holdsütikészítő Workshop és kínai kulturális nap

Kínai írásjelek és civilizáció kiállítás

„A MI PETŐFINK – Kínai-magyar verses párbeszéd”

Hogy hangzik ugyanaz a vers kínai és magyar nyelven?

Kínai-magyar párbeszéd (II.) – a China Media Group tanácskozása

III. Magyarországi Holdsüti készítő Workshop

Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Iskola

A centrumban Kína – Kusai Sándor nagykövet, egyetemi oktató

Kőbányai kínaiak – gazdasági kapcsolatok

A Nyúl éve zodiákus bélyeg – közös bélyegkisív-kibocsátás | 2023

Valutaváltó

Naptár

2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031